Перейти до вмісту

Постачання електричної енергії

ТОВ “ЕНЕРГЕТИЧНИЙ РЕСУРС” пропонує професійні послуги з постачання електричної енергії для бізнесу та промислових підприємств. Компанія забезпечує якісне електропостачання, конкурентні тарифи та індивідуальний підхід до кожного клієнта.

Основні переваги постачання електроенергії:

Гарантована якість послуг

  • Надійне електропостачання без перебоїв, навіть у складних умовах.
  • Дотримання всіх нормативних вимог та стандартів у галузі енергетики.

Прозорі умови співпраці

  • Чітка та зрозуміла структура тарифів без прихованих платежів.
  • Доступ до детальної інформації про обсяги споживання та рахунки через особистий кабінет.

Гнучкі тарифи

  • Можливість вибору оптимального тарифного плану залежно від обсягу споживання та особливостей бізнесу.
  • Розробка індивідуальних тарифів для великих споживачів.

Комплексний підхід

  • Надання супутніх послуг, таких як аналіз енерговитрат, енергоаудит та рекомендації щодо оптимізації енергоспоживання.
  • Допомога у підготовці документації та консультації щодо технічних питань.

Нормативно-правові документи :

1) Загальне законодавство : Закон України “Про ліцензування видів господарської діяльності”
Закон України “Про звернення громадян”
Закон України “Про доступ до публічної інформації”
Закон України “Про захист персональних даних”
Закон України “Про захист прав споживачів”
Закон України “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг”
Закон України “Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення”

2) Законодавство в сфері енергетики: Закон України “Про ринок електричної енергії“
Закон України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення»
Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 “Про затвердження правил роздрібного ринку електричної енергії»
Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 №307 “Про затвердження правил ринку“
Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 “Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу“
Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 308 “Про затвердження правил ринку “на добу наперед“ та внутрішньодобового ринку“
Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 309 “Про затвердження кодексу системи передачі“
Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 “Про затвердження кодексу систем розподілу“
Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 311 “Про затвердження кодексу комерційного обліку електричної енергії“
Постанова НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 “Про затвердження порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання“

Документи

Інформація про обсяги електричної енергії в розрізі кожного джерела енергії, використаного для її виробництва:
2024 рік
ДОКУМЕНТИ ДЛЯ УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ:
Договір
Заява-приєднання
Перелік точок обліку
Комерційні пропозиції:
Комерційна пропозиція №1
Комерційна пропозиція №2
Комерційна пропозиція №3
Комерційна пропозиція №4
Плановий графік споживання

Тарифи

ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНИЙ РЕСУРС» застосовує два основі порядки оплати за електричну енергію:

– Попередня оплата за електричну енергію встановлюється у розмірі 100 % вартості планового обсягу та сплачується до 25 числа місяця, що передує місяцю постачання.
– Подекадна оплата встановлюється в розмірі 30% до 25 числа місяця, що передує місяцю постачання., 30 % до десятого числа місяця постачання, 40 % до двадцятого числа місяця постачання.

За згодою сторін можливий інший порядок оплати за електричну енергію.

Спосіб і умови оплати за електричну енергію

Оплата вартості за електричну енергію здійснюється споживачем виключно грошовими коштами шляхом перерахування їх на рахунок постачальника із спеціальним режимом використання.

Політика ціноутворення ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНИЙ РЕСУРС» визначається відповідно до Правил ринку та Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановами НКРЕКП № 307 та 312 від 14.03.2018. , а саме фактична ціна розраховуються Постачальником за формулою:
Тфакт = (Вфакт/Офакт) + Тп +Троз+ В/Qпостфакт + Тпост, де
Вфакт – фактична вартість купівлі Постачальником обсягів електроенергії Споживача на усіх ринках електроенергії – ринку двосторонніх договорів, ринку на добу наперед (РДН), внутрішньодобовому ринку (ВДР) та балансуючему ринку (БР), яка визначається як сума добутків погодинних обсягів споживання електроенергії Споживачем та фактичної ціни години за кожну годину кожної доби розрахункового періоду;
Офакт – фактичні обсяги споживання електроенергії Споживачем у розрахунковому періоді,
Тп – тариф на передачу електричної енергії оператора системи передачі, затверджений НКРЕКП;
Троз – тариф на розподіл електричної енергії оператора системи розподілу, затверджений НКРЕКП;
В – сума обов’язкових витрат Постачальника, що передбачені діючим законодавством (акцизний збір, плата оператору ринка та адміністратору розрахунків, внески на регулювання НКРЕКП, тощо)
Qпостфакт – фактичні обсяги споживання електроенергії усіма споживачами Постачальника у розрахунковому періоді;
Тпост – тариф Постачальника, що розраховується та фіксується у додатковій угоді до договору в момент його укладення в грн/кВт*год.
На усі нарахування нараховується ПДВ.
З актуальними цінами на складові вартості електричної енергії можно ознайомитися за посиланнями

Ціни на електричну енергію регульованих ринках ДП «Оператора ринку» (РДН та ВДР) https://www.oree.com.ua/index.php/IDM_graphs
Ціни на електричні енергію на ринку двосторонніх договорів Української енергетичної біржи https://www.ueex.com.ua/
Ціни на передачу електричної енергії
https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/promislovist/tarifi-na-elektroenergiyu-dlya-nepobutovih-spozhivachiv/tarif-na-poslugi-z-peredachi-elektrichnoyi-energiyi
Ціни на розподіл електричної енергії
https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/promislovist/tarifi-na-elektroenergiyu-dlya-nepobutovih-spozhivachiv/tarifi-na-poslugi-z-rozpodilu-elektrichnoyi-energiyi

Ціна на природний газ

ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНИЙ РЕСУРС» застосовує два основі режими оплати за спожитий природний газ:

– Попередня оплата за природний газ встановлюється – 100 % вартості планового обсягу природного газу сплачується до 25 числа місяця що передує місяцю постачання.
– Подекадна оплата встановлюється – 40% до десятого числа місяця споживання, 30 % до двадцятого числа місяця споживання, 30 % до тридцятого числа місяця споживання.

Публічна інформація

Загальний порядок зняття показників

Згідно з Правилами роздрібного ринку електричної енергії, постачальник послуг комерційного обліку забезпечує зняття показів засобів вимірювальної техніки відповідно до Кодексу комерційного обліку.

Зокрема, порядок зняття показів засобів вимірювання та оплати спожитої електричної енергії визначається Розділом 8.6. глави VIII ККОЕЕ.

8.6. Зчитування показів лічильників, встановлених у споживачів

8.6.1. Зчитування показів з лічильників, встановлених у споживачів, може здійснюватися споживачем, а також оператором системи або ППКО (у ролі ОЗД) відповідно до цього Кодексу та умов договору.

8.6.2. Індивідуальні побутові споживачі зобов’язані щомісяця зчитувати фактичні покази зі всіх лічильників, встановлених на об’єкті споживача, для яких відсутня можливість дистанційного зчитування даних, та надавати їх до кінця третього календарного дня місяця, що настає за розрахунковим, відповідному оператору системи розподілу або ППКО (у ролі ОЗД) в один із таких способів:

{Абзац 1 п. 8.6.2 глави 8.6 розділу VIII із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

1) через особистий кабінет на сайті оператора системи розподілу або ППКО (у ролі ОЗД);

2) за телефоном чи іншими електронними засобами;

3) шляхом зазначення цих показів у сплаченому рахунку;

4) через особисте звернення або іншим зручним та прийнятним для сторін способом згідно з укладеним договором.

8.6.3. Зчитані та передані індивідуальним побутовим споживачем покази лічильника(ів) протягом періоду, що починається за два календарні дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій календарний день наступного розрахункового періоду (календарного місяця), вважаються показами на початок першої доби календарного місяця.

Покази лічильника, зчитані та передані індивідуальним побутовим споживачем шляхом зазначення цих показів у сплаченому рахунку електропостачальника, вважаються показами на початок доби оплати цього рахунка.

{Пункт 8.6.3 глави 8.6 розділу VIII в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

8.6.4. Зчитані та передані індивідуальним побутовим споживачем покази лічильника(ів) протягом періоду, що починається з четвертого

календарного дня та закінчується за два календарні дні до кінця розрахункового місяця, за відсутності переданих (зчитаних) показів шляхом дистанційного зчитування лічильника, є (до дати отримання наступних фактичних показів лічильника) вихідними даними для визначення оціночних показів лічильника (зокрема на початок першої доби наступних календарних місяців) та вважаються показами лічильника на початок доби їх передачі.

{Пункт 8.6.4 глави 8.6 розділу VIII в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

8.6.5. У разі неотримання оператором системи або ППКО (у ролі ОЗД) від споживача фактичних показів лічильника(ів) до кінця третього календарного дня місяця, що настає за розрахунковим, та за умови, що з технічних причин покази не отримані за допомогою засобів дистанційної передачі даних, оціночні покази лічильника на початок першої доби цього календарного місяця визначаються оператором системи або ППКО (у ролі ОЗД) шляхом додавання до останнього отриманого ними фактичного показу лічильника величини добутку середньодобового споживання на кількість днів (діб) між датою останнього зчитування фактичних показів та першим числом цього календарного місяця.

{Пункт 8.6.5 глави 8.6 розділу VIII в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

8.6.6. Якщо за підсумками наступного місяця споживач надасть покази лічильника, визначення фактичного обсягу розподілу та споживання електричної енергії за період зазначеного місяця здійснюється з урахуванням наданих показів, показів, зчитаних оператором системи або ППКО та показів, на які споживачу здійснено розрахунки.

{Пункт 8.6.6 глави 8.6 розділу VIII із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

8.6.7. Зчитування показів (збір даних) з лічильників у непобутових та колективних побутових споживачів у разі відсутності можливості їх автоматизованого дистанційного зчитування провадиться споживачем щомісяця на перше число місяця, наступного за розрахунковим. При обладнанні вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних інформація про покази лічильників за розрахунковий місяць формується відповідним ППКО через канали дистанційного зв’язку.

8.6.8. Непобутові та колективні побутові споживачі зобов’язані протягом трьох календарних днів після закінчення розрахункового місяця надати оператору системи звіт про покази лічильників за розрахунковий місяць. Наведені у звіті останні фактичні покази лічильниківвважаються показами на початок першої доби календарного місяця.

{Пункт 8.6.8 глави 8.6 розділу VIII із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

8.6.9. У разі ненадання споживачем (крім індивідуальних побутових споживачів) звіту про покази лічильників за розрахунковий місяць протягом трьох календарних днів після закінчення розрахункового місяця та за відсутності переданої (зчитаної) з них інформації засобами дистанційного зчитування та передачі даних, а також за відсутності контрольного огляду ЗКО протягом розрахункового місяця обсяг спожитої (розподіленої) електричної енергії за розрахунковий місяць визначається розрахунковим шляхом за значенням середньодобового обсягу споживання.

8.6.10. Перевірка достовірності даних ЗКО безпосередньо на місці їх установлення забезпечується сторонами за необхідності, але не рідше ніж один раз на шість місяців. Дані про перевірку можуть фіксуватись як на паперових носіях, так і за допомогою електронних засобів (мобільний телефон, планшет тощо).

{Пункт 8.6.10 глави 8.6 розділу VIII в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

8.6.11. Середньодобовий обсяг споживання електричної енергії електроустановками споживача для цілей розрахунків визначається у кВт·год з округленням до чотирьох цифр після коми на основі фактичного споживання в аналогічному періоді попереднього року, розрахованого з урахуванням знятих фактичних або (у разі їх відсутності) оціночних показів лічильника та коефіцієнта приросту/зниження споживання (для індивідуальних побутових споживачів).

У разі відсутності відповідних історичних даних середньодобовий обсяг споживання розраховується на основі зафіксованих двох останніх послідовно зчитаних показів, кількості днів між цими зчитуваннями при умові, що між датами зчитування цих показів не менше ніж 28 днів (без урахування днів, коли електроустановки споживача були відключені оператором системи).

Для непрацюючих лічильників визначення середньодобового обсягу споживання електричної енергії проводиться після відновлення роботи вузла обліку на основі двох найближчих до періоду розрахунку зчитаних та переданих фактичних показів лічильника при умові, що між датами зняття цих показів не менше ніж 28 днів (без урахування днів, коли електроустановки споживача були відключені оператором системи).

Коефіцієнт приросту/зниження споживання розраховується у відносних одиницях з точністю до чотирьох цифр після коми як співвідношення приросту/зниження величини усередненого середньодобового обсягу споживання всіх індивідуальних побутових споживачів, для яких в ОСР наявні фактичні (отримані з лічильників) дані на перше число календарного місяця, наступного за розрахунковим, щодо їх споживання у розрахунковому місяці, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

У разі сумніву споживача у правильності розрахунку величини середньодобового обсягу споживання електричної енергії він може звернутися до оператора системи або відповідного ППКО для здійснення контрольного зчитування та звірки показів або надання детальних пояснень щодо здійсненого розрахунку та/або ініціювати розгляд та вирішення суперечки згідно з цим Кодексом.

{Пункт 8.6.11 глави 8.6 розділу VIII в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики такомунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

8.6.12. У разі використання інтервальних (багатозонних або погодинних) лічильників середньодобовий обсяг споживання визначається для кожної тарифної зони або години доби. Допускається визначення інтервальних обсягів спожитої електричної енергії відповідно до питомої ваги середньодобового обсягу споживання електроустановок для кожної тарифної зони або години доби та загального фактичного обсягу спожитої електричної енергії в цьому періоді, визначеного на основі зчитаних інтегральних показів інтервального лічильника.

{Пункт 8.6.12 глави 8.6 розділу VIII в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

8.6.13. У разі проведення споживачем розрахунків за спожиту електричну енергію згідно з показами встановленого на його об’єкті багатотарифного лічильника обсяг спожитої електричної енергії визначається відповідно до питомої ваги обсягу електричної енергії, що спожита у відповідній зоні доби протягом розрахункового періоду, до загального обсягу спожитої електричної енергії в цьому періоді.

8.6.14. Результати зчитаних показів лічильника зазначаються на корінці останнього платіжного документа (із зазначенням дати проведення зчитування) та мають бути доступними споживачу в персональному кабінеті на сайті оператора системи або ППКО.

8.6.15. Дані, отримані від споживача, при проведенні процедур їх перевірки та в розрахунках мають менший пріоритет ніж дані, отримані безпосередньо оператором системи або ППКО.

{Пункт 8.6.15 глави 8.6 розділу VIII із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

8.6.16. У разі виявлення у платіжному документі помилкових показів лічильника споживач має повідомити про це відповідного оператора системи/ППКО та електропостачальника та надати фактичні покази лічильника. Водночас індивідуальному побутовому споживачу достатньо надати фактичні покази лічильника оператору системи розподілу або електропостачальнику.

8.6.17. Оператор системи/ППКО має забезпечити протягом п’яти робочих днів від дня отримання відповідного повідомлення проведення перевірки вказаних у рахунку показів лічильника, а в разі потреби протягом 20 робочих днів забезпечити перевірку лічильника та, у разі потреби, виправити помилкові дані, та проінформувати споживача про результати перевірки. Електропостачальник, оператор системи та споживач за ініціативою однієї зі сторін оформлюють акт звірки спожитої та сплаченої електричної енергії відповідно до отриманих фактичних показів ЗКО.

8.6.18. У разі тимчасового порушення роботи вузла обліку не з вини споживача обсяг спожитої електричної енергії від дня порушення вимірювань до дня відновлення вимірювань, визначається на підставі показів верифікаційних лічильників, а у разі їх відсутності розраховується відповідним оператором системи/ППКО за середньодобовим обсягом споживання електричної енергії таким споживачем.

У разі виявлення систематичної похибки вимірювання та/або отриманих із ЗКО даних обсяг електричної енергії, використаної споживачем від дня порушення вимірювань до дня відновлення вимірювань (але не більше шести місяців), визначається за показами цього ЗКО скоригованими на величину систематичної похибки, встановленої експертизою.

Розрахований обсяг спожитої електричної енергії в період порушення обліку електричної енергії надається оператору системи, електропостачальнику та споживачу.

{Пункт 8.6.18 глави 8.6 розділу VIII в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

8.6.19. Розрахований оператором системи/ППКО обсяг електричної енергії включається до корисного відпуску електричної енергії споживачу та враховується сторонами шляхом перерахунку відповідного фізичного балансу електричної енергії за період порушення роботи вузла обліку.

8.6.20. Датою початку періоду порушення роботи вузла обліку, за відсутності звернення споживача, вважається дата попереднього контрольного огляду або зняття показів, але не більше шести місяців, або час та день, зафіксовані ЗКО чи АСКОЕ (зокрема за результатами проведеної експертизи ЗКО). У випадку звернення споживача датою початку періоду порушення роботи вузла обліку вважається перший день поточного розрахункового місяця, у якому звернувся споживач (у разі відсутності даних, зафіксованих ЗКО чи АСКОЕ).

{Пункт 8.6.20 глави 8.6 розділу VIII в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021}

8.6.21. За день відновлення роботи вузла обліку приймається день підписання оператором системи, ППКО та споживачем акта технічної перевірки та пломбування вузла обліку після завершення ремонтних та налагоджувальних робіт, підключення ЗКО та їх налаштування (за необхідності).

8.6.22. У разі заміни та/або повірки лічильників, вимірювальних трансформаторів струму чи напруги, за умови споживання електричної енергії упродовж строку виконання зазначених робіт, обсяг спожитої електричної енергії визначається за показами верифікаційного лічильника, лічильника, що встановлений оператором системи на заміну знятого, за середньодобовим обсягом споживання електричної енергії або іншим способом, передбаченим для формування оціночних даних комерційного обліку згідно з цим Кодексом.Порядок відключення/відновлення електроживлення споживачаПорядок відключення/відновлення електроживлення споживача

Електрична енергія споживачу, який не допускає порушень своїх договірних зобов’язань перед оператором системи передачі та/або оператором системи розподілу та електропостачальником, постачається безперервно, крім випадків, передбачених умовами договорів, укладених споживачами з електропостачальником та оператором системи, та нормативно-правовими актами, у тому числі цими Правилами.

У разі незадовільного технічного стану електроустановок споживачів, який загрожує аварією, пожежею і створює загрозу життюобслуговуючого персоналу, населенню і сільськогосподарським тваринам, у разі невиконання вимог щодо усунення недоліків в електроустановках уповноважений представник органу виконавчої влади, на якого покладено відповідні обов’язки згідно із законодавством України, зобов’язаний видати споживачу припис щодо негайного (протягом години) припинення споживання електричної енергії та направити відповідний припис оператору системи. Невиконання споживачем або оператором системи припису тягне за собою відповідальність, установлену законодавством України.

Обмеження у споживанні електричної енергії має проводитися за умови одночасного забезпечення збереження необхідних рівнів надійності та якості електропостачання інших споживачів та субспоживачів.

У разі відсутності технічної можливості виконання умови одночасного забезпечення збереження необхідних рівнів надійності і якості електропостачання інших споживачів та субспоживачів (унаслідок застосування відповідної схеми електропостачання) споживач, електропостачання якого має бути обмежене або припинене, зобов’язаний надати доступ до власних електроустановок уповноваженим представникам оператора системи для вибіркового відключення струмоприймачів з наступним пломбуванням пристроїв їх підключення.

У разі ненадання доступу для вибіркового відключення оператор системи розподілу має перед відключенням основного споживача забезпечити живлення об’єктів субспоживачів за іншою схемою.

Згідно із Правилами роздрібного ринку електричної енергії ( далі — Правила) припинення повністю або частково постачанняелектричної енергії споживачу здійснюється:

1) оператором системи розподілу за умови попередження споживача не пізніше ніж за 5 робочих днів до дня відключення у разі:

  • відсутності персоналу для обслуговування електроустановок споживача або договору на обслуговування електроустановок (на виконання припису представника відповідного органу виконавчої влади);
  • недопущення уповноважених представників оператора системи до електроустановок споживача, пристроїв релейного захисту, автоматики і зв’язку, які забезпечують регулювання навантаження в енергосистемі, та/або розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача;
  • заборгованості за надані послуги з розподілу (передачі) електричної енергії відповідно до умов договору з оператором системи;
  • несплати вартості необлікованої електричної енергії внаслідок порушення споживачем цих Правил, визначеної відповідно до законодавства (за умови прийняття судом рішення щодо споживання споживачем необлікованої електричної енергії на користь оператора системи);
  • невиконання припису представника відповідного органу виконавчої влади;
  • закінчення терміну дії, розірвання або неукладення договору між споживачем та оператором системи;
  • закінчення терміну дії договору між споживачем та постачальником «останньої надії» (за умови неукладення споживачем договору з іншим електропостачальником);
  • порушення споживачем під час виконання робіт або провадження іншої діяльності поблизу електричних мереж Правил охорониелектричних мереж, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 1997 року № 209 (далі — Правила охорони електричних мереж);
  • Створення неналежних умов експлуатації електричних мереж унаслідок незабезпечення збереження електричних мереж, створення умов, наслідком яких можуть стати нещасні випадки від впливу електричного струму. Відключенню підлягають електроустановки та струмоприймачі споживача, для електрозабезпечення яких використовуються електричні мережі, щодо яких споживачем порушуються Правила охорони електричних мереж (на виконання припису представника відповідного органу виконавчої влади);

2) електропостачальником за умови попередження споживача не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня відключення у разі:

  • заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію відповідно до умов договору з електропостачальником;
  • недопущення уповноважених представників електропостачальника до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача.
  • Для споживача, який у встановленому законодавством порядку визнаний банкрутом, припинення повністю або частково постачання електричної енергії у зв’язку з відповідною заборгованістю здійснюється без попередження у разі наявності від’ємного сальдо на особовому рахунку згідно з показаннями засобу комерційного обліку, крім випадків, коли такий споживач, щодо якого в установленому порядку вживаються заходи для запобігання банкрутству, здійснює своєчасний розрахунок поточної плати за спожиту електричну енергію, а погашення його заборгованості включено до заходів щодо забезпечення вимог кредиторів.
  • Попередження про припинення повністю або частково постачання (розподілу або передачі) електричної енергії оформлюється після встановлення факту наявності підстав для вчинення вказаних дій та надається споживачу окремим письмовим повідомленням, у якому зазначаються підстава, дата і час, з якого електропостачання буде повністю або частково припинено, прізвище, ім’я, по батькові, підпис відповідальної особи, якою оформлено попередження.
  • Датою отримання таких попереджень буде вважатися дата їх особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача та/або реєстрацією вхідної кореспонденції, або третій календарний день від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).
  • Попередження про припинення постачання електричної енергії може надаватись споживачу в інший спосіб, передбачений договором з електропостачальником та договором з оператором системи або додатками до нього.
  • Якщо підставою для припинення постачання електричної енергії є заборгованість споживача перед відповідним учасником роздрібного ринку, у попередженні про припинення постачання електричної енергії додатково зазначається сума заборгованості за відповідним договором та період, за який ця заборгованість виникла.
  • У разі усунення споживачем в установлений строк порушень, що завчасно (до дня відключення) підтверджується належним чином,постачання електричної енергії споживачу не припиняється.
  • Оператор системи розподілу протягом одного робочого дня після надання споживачу попередження про припинення електроживлення повідомляє про це електропостачальника споживача та адміністратора комерційного обліку. У разі отримання оператором системи від електропостачальника звернення щодо відключення електроустановки споживача оператор системи розподілу має повідомити адміністратора комерційного обліку про отримання відповідного звернення протягом дня його отримання.

У разі самовільного підключення споживачем струмоприймачів або збільшення величини потужності понад величину, визначену умовами договору з оператором системи, приєднання струмоприймачів поза розрахунковими засобами комерційного обліку, зниження показників якості електричної енергії з вини споживача до величин, які порушують нормальне функціонування електроустановок оператора системи та інших споживачів, невиконання припису уповноваженого представника відповідного органу виконавчої влади, який стосується вищенаведених порушень, оператор системи має право без попередження повністю припинити споживачу електроживлення після оформлення у встановленому цими Правилами порядку акта про порушення.

У разі виявлення факту приєднання споживачем струмоприймачів поза розрахунковими засобами комерційного обліку оператор системи має право припинити електроживлення лише безоблікового приєднання до електричних мереж. Якщо неможливо усунути безоблікове приєднання під час оформлення акта про порушення, припиненню електроживлення підлягає об’єкт споживача в цілому, про що зазначається в акті.

  • Про застосовані заходи протягом одного робочого дня повідомляється адміністратор комерційного обліку та електропостачальник споживача. Разом з повідомленням електропостачальнику надається копія акта про порушення.

Електроживлення електроустановок споживача може бути тимчасово припинено оператором системи розподілу для проведення планових робіт, пов’язаних з ремонтом устаткування та/або підключенням електроустановок нових споживачів. Про дату, час та тривалість тимчасового припинення постачання електричної енергії оператор системи повідомляє споживачів та електропостачальників через засоби масової інформації та на веб-сайті оператора системи не пізніше ніж за 10 днів до дня його здійснення.

  • У разі виникнення аварійних ситуацій в електроустановках оператора системи електроживлення електроустановок споживача може бути припинено на час, що не перевищує визначений Правилами улаштування електроустановок для струмоприймачів споживача відповідної категорії. Оператор системи протягом 5 днів після виникнення аварійних ситуацій повинен повідомити споживачів та електропостачальників через засоби масової інформації та/або на веб-сайті оператора системи про причини тимчасового припинення електроживлення.
  • Повідомлення споживачів та електропостачальників про тимчасове припинення електроживлення електроустановок споживача може здійснюватися через персональні сторінки на веб-сайті оператора системи або електронною поштою, факсимільним зв’язком чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу, якщо це передбачено договором з оператором системи.

Після отримання повідомлення про припинення електропостачання споживач зобов’язаний ужити комплекс заходів, спрямованих на запобігання травматизму, загибелі людей та тварин, пошкодженню обладнання, негативним екологічним та іншим наслідкам.

Електроживлення електроустановки може бути припинено оператором системи розподілу за заявою власника цієї електроустановки у зазначений заявником термін (за погодженням з оператором системи) та на погоджений електропостачальником строк (який визначається власником електроустановки) після оплати власником цієї електроустановки оператору системи послуги з відключення.

Припинення електроживлення електроустановок споживача здійснюється оператором системи розподілу у порядку, визначеному Кодексом системи передачі та Кодексом системи розподілу.

У разі прийняття електропостачальником рішення про припинення або обмеження постачання електричної енергії споживачу за заборгованість за спожиту електричну енергію, з яким укладений один договір за декількома об’єктами споживача, припинення або обмеження постачання електричної енергії такому споживачу може здійснюватися за усіма об’єктами споживача, які зазначені у договорі з електропостачальником.

У разі наявності у споживача за одним об’єктом двох і більше договорів з двома і більше електропостачальниками припинення або обмеження постачання електричної енергії такому споживачу має здійснюватися на повний обсяг його споживання, незалежно від того, один чи більше електропостачальників звернулись до оператора системи із заявою про припинення або обмеження постачання споживачу.

  • Для підприємств житлово-комунального господарства, житлових кооперативів, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків тощо заходи з припинення або обмеження постачання (розподілу або передачі) електричної енергії здійснюються в першу чергу щодо електроустановок адміністративного, виробничого та службового призначення.
  • На період розгляду судом спірних питань щодо порушення споживачем цих Правил та/або умов договорів, наявність яких передбачена цими Правилами, припинення електропостачання такого споживача, пов’язане з оскаржуваним фактом порушення, не здійснюється за умови своєчасного надання споживачем до моменту відключення відповідної ухвали суду про прийняття позовної заяви до розгляду. Відкриття провадження у справі після факту відключення споживача є підставою для відновлення електропостачання.

Відновлення електроживлення електроустановок споживача, електроживлення яких було припинено з підстав, зазначених у п. 7.5 та/або 7.6 Правил, здійснюється оператором системи розподілу у порядку, визначеному Кодексом системи передачі та Кодексом систем розподілу, протягом 3 робочих днів у містах та 5 робочих днів у сільській місцевості після отримання від ініціатора відключення інформації про усунення споживачем порушень, що підтверджується відповідним документом учасника ринку, на вимогу якого здійснювалося припинення електроживлення. Про усунення причин відключення ініціатор такого відключення повідомляє оператора системи в день отримання такої інформації.

Витрати оператора системи розподілу на здійснення робіт з припинення та відновлення електроживлення електроустановки споживача (повторне підключення електроустановки) покриваються за рахунок коштів ініціатора здійснення цих робіт, які відшкодовуються йому споживачем, якщо припинення постачання (розподілу або передачі) електричної енергії споживачу здійснювалося у встановленому цими Правилами порядку.

Оператор системи розподілу протягом одного робочого дня після виконання робіт з припинення або відновлення електроживлення електроустановок споживача повідомляє електропостачальника споживача та адміністратора комерційного обліку про виконання таких робіт.

Відновлення електроживлення електроустановки, яка була відключена за заявою її власника, здійснюється за заявою власника цієї електроустановки протягом 5 робочих днів після оплати власником цієї електроустановки оператору системи розподілу послуги з підключення.

Обмеження або припинення постачання електричної енергії захищеним споживачам здійснюється з дотриманням вимог порядку забезпечення постачання електричної енергії захищеним споживачам, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

У періоди, визначені порядком захисту вразливих споживачів, встановленим Кабінетом Міністрів України, забороняється відключення електроустановок вразливих споживачів через заборгованість. Початок періоду захисту вразливих споживачів від відключення не є підставою для відновлення постачання електричної енергії вразливому споживачу, електроустановка якого була відключена в інші періоди із дотриманням процедури, передбаченої цими Правилами.Переваги ефективного кінцевого використання енергії споживачами / Поради щодо підвищення енергоефективності при споживанні електроенергії

Відповідно до Директиви ЄС 2006/32/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ від 5 квітня 2006 року про ефективність кінцевоговикористання енергії та енергетичні послуги:

  • Існує необхідність покращення кінцевого використання енергії, управління попитом на енергію і просування виробництва відтворюваної енергії, оскільки існує відносно невеликий спектр для будь-якого іншого впливу на енергетичні запаси та умови короткострокового та середньострокового розподілу, чи то через будівництво нових потужностей, чи то через покращення (енерго) передачі та розподілу.
  • Покращення кінцевого використання енергії також сприятиме скороченню споживання первинної енергії послабленню викидів СО2 та інших парникових газів, таким чином, запобігатиме небезпечним кліматичним змінам. Продовжується збільшення викидів, що все більш ускладнюють виконання зобов’язань за Кіотським Протоколом. Діяльність людини в енергетичному секторі Співтовариства спричиняє до 78% викидів парникових газів. У шостій програмі діяльності Співтовариства щодо довкілля, затвердженій Рішенням № 1600/2002/ЄС Європейського Парламенту і Ради, передбачаються необхідні подальші скорочення викидів з метою досягнення довгострокової цілі Конвенції Об’єднаних Націй стосовно кліматичних змін, яка полягає у стабілізації концентрації парникових газів в атмосфері на рівні, на якому можна запобігти небезпечним антропогенним втручанням у кліматичну систему.
  • Покращення кінцевого використання енергії уможливить ефективне з економічної точки зору використання потенційних заощаджень енергії. Завдяки заходам з вдосконалення раціонального використання енергії можна реалізувати заощадження енергії і, таким чином, сприяти зменшенню залежності Співтовариства від імпортованої енергії. Більш того, як підкреслюється у Лісабонській стратегії, наближення до технологій з більш економним використанням енергії може підвищити інноваційність та конкурентоспроможності Співтовариства. Енергоефективність — поняття використовується для опису сукупності заходів для використання енергозберігаючої техніки, модернізація електростанцій та економії електроенергії в цілому. Зазвичай енергоефективність пов’язана з економією забезбечення житлових та промислових об’єктів. Також у цей термін можна включити людський фактор, зміна графіку або місце розташування робочих місць. Підвищення енергоефективності означає зменшення вартості енергії, модернізація мереж та систем, покращення екологічної проблеми. Ефективне використання добутих, не відновлювальних, ресурсів зменшить їх видобування та забруднення довколишнього середовища. Питання енергоефективності проблема теперішнього, не майбутнього.

Загальні поради споживачам-підприємствам щодо підвищення енергоефективності при споживанні електроенергії:

  • проведення енергоаудиту підприємства;
  • впровадження системи енергетичного менеджменту;
  • матеріальне заохочення осіб, відповідальних за ефективне енергоспоживання;
  • встановлення обґрунтованих лімітів споживання електроенергії.

Міністерство  енергетики України: http://mpe.kmu.gov.ua

Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України:  http://saee.gov.ua/

Конституція та кодекси
 
Конституція України
 
Цивільний кодекс України
 
Господарський кодекс України
 
Кодекс системи передачі
 
Кодексу систем розподілу
 
Кодекс комерційного обліку електричної енергії
 
Закони України
 
1. Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
2. Закон України «Про публічні закупівлі»
3. Закон України «Про ринок електричної енергії»
4. Закон України «Про доступ до публічної інформації»
5. Закон України «Про захист персональних даних»
6. Закон України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»
7. Закон України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення»
8. Закон України «Про звернення громадян»
9. Закон України «Про інформацію»
10. Закон України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»
Правила ринку
 
 
 
Постанови
 
1. Постанова НКРЕКП № 307 від 14.03.2018 року «Про затвердження Правил ринку»
2. Постанова НКРЕКП № 308 від 14.03.2018 року «Про затвердження Правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку»
3. Постанова НКРЕКП № 309 від 14.03.2018 року «Про затвердження Кодексу системи передачі»
4. Постанова НКРЕКП № 310 від 14.03.2018 року «Про затвердження Кодексу систем розподілу»
5. Постанова НКРЕКП № 311 від 14.03.2018 року «Про затвердження Кодексу комерційного обліку електричної енергії»
6. Постанова НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 року «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії»
7. Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу”
8. Постанова НКРЕКП № 2118 від 28.12.2018 року «Про затвердження Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період»
9. Постанова НКРЕКП № 375 від 12.06.2018 року «Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання»
 
Правила
 
Правила ринку електричної енергії
 
ПРАВИЛА ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку
 
Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів
 
Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів
 
Правила роздрібного ринку електричної енергії
 
Тариф на послуги з передачі електричної енергії, що діє з 01 січня 2023 року
https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/promislovist/tarifi-na-elektroenergiyu-dlya-nepobutovih-spozhivachiv/tarif-na-poslugi-z-peredachi-elektrichnoyi-energiyi/tarif-na-poslugi-z-peredachi-elektrichnoyi-energiyi-shcho-diye-z-01-sichnya-2023-roku
 
Тарифи на послуги з розподілу електричної енергії, що діють з 01 липня 2023 року
https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/promislovist/tarifi-na-elektroenergiyu-dlya-nepobutovih-spozhivachiv/tarifi-na-poslugi-z-rozpodilu-elektrichnoyi-energiyi/tarifi-na-poslugi-z-rozpodilu-elektrichnoyi-energiyi-shcho-diyut-z-01-lipnya-2023-roku
 
 
Погодинні ціни купівлі-продажу електричної енергії на РДН за 12.2023 (грн/МВт.год)
https://www.oree.com.ua/index.php/pricectr

Частки кожного джерела енергії (вугілля, природний газ, ядерне паливо,гідроенергія (обєкти великої гідроенергетики), відновлювані джерела енергії, інші джерела) у загальній структурі балансу електричної енергії, купленої ним (та/або виробленої на власних електроустановках) за попередній рік (щорічно до 20 січня року, наступного за звітним);

Доступні джерела інформації (веб-сторінки тощо) про вплив на довкілля, спричинений виробництвом електричної енергії усіма джерелами енергії, купленої ним (та/або виробленої на власних електроустановках) за попередній рік (щорічно до 20 січня року, наступного за звітним);

Звіти, реєстри за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальника (що квартально).

Надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду

XIII. Порядок надання повідомлень про загрозу електробезпеці споживачів 

Надати повідомлення про загрозу електробезпеки

Порядок надання повідомлень про загрозу електробезпеці споживачів

«Цей Порядок визначає процедуру надання інформації про загрозу електробезпеці споживачів і створений для оперативного реагування і швидкої локалізації подій, які становлять загрозу електробезпеці людей, тварин або можуть призвести до системних збоїв у роботі обладнання чи аварій на виробництві.
І. Дії працівників або свідків нещасного випадку чи аварії яка становить загрозу електробезпеці
1. Строк подачі інформації: Негайно
2. Кому подається інформація: Для працівників – безпосередній керівник працівника або іншу уповноважену особу на підприємстві Для споживачів – зателефонувати  за номером: +380997093639.
3. Порядок дій: У випадку виявлення подій, які становлять загрозу електробезпеці людей, тварин або можуть призвести до системних збоїв у роботі обладнання чи аварій на виробництві необхідно негайно перш за все самому тримати безпечну відстань від місця події (у ви- падку замикання на землю чи падіння дерева на дроти повітряних ліній безпечна від- стань становить не ближче 8 метрів), сповістити про небезпеку оточуючих, запобігти наближенню до місця аварії випадкових перехожих чи тварин та повідомити про те, що сталося через засоби зв`язку або нарочним безпосереднього керівника або іншу уповноважену особу на підприємстві для споживачів – зателефонувати  за номером: +380997093639.

ІІ. Дії керівників або інших уповноважених осіб на підприємстві у разі отримання повідомлення про нещасний випадок чи аварію яка становить загрозу електробезпеці
1. Строк подачі інформації: Негайно; 

2. Кому подається інформація: У разі пожежі на об’єктах: повідомити за допомогою засобів зв`язку відділ цивільного захисту, пожежної безпеки та мобілізаційної роботи, чергового диспетчера РЕМ, ОДС. тел. 101; 

3. Порядок дій: Керівники на місцях перш за все повинні оцінити ситуацію і визначити наслідки від настання нещасного випадку або інших подій, які становлять загрозу електробезпеці, організувати за необхідності надання першої медичної допомоги, прийняти невідкладні заходи по недопущенню подібних подій. 

Для надання повідомлення про загрозу електробезпеки необхідно зателефонувати   за номером: +380997093639. та повідомити на електронну пошту ua.energy.resource@gmail.com.

Порядок зміни електропостачальника

Споживач має право в установленому Правилами роздрібного ринку електричної енергії,
затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312 (далі – Правилами) порядку на зміну
електропостачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії
споживачу з новим електропостачальником.

Процес зміни споживачем електропостачальника здійснюється на безоплатній основі.

Повідомлення про намір укласти новий договір з новим електропостачальником
надається у вигляді заяви-приєднання до договору про постачання електричної енергії споживачу.
Споживач має надати новому електропостачальнику таку інформацію:
1) персональні дані (прізвище, ім’я, по батькові) споживача або
уповноваженої особи або найменування компанії (для юридичної особи), а також для
юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: витяг з ЄДР, роздрукований з мережі
Інтернет, або копію довідки, або копію виписки з ЄДР; для фізичних осіб: копію
довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки
платника податків або номер та серія паспорта (для фізичних осіб, які через свої
релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного
номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади і мають
відмітку у паспорті);
2) контактні дані (номер телефону, електронна пошта, поштова адреса для
листування тощо);
3) ЕІС-код(и) точки обліку електроенергії за об’єктом (об’єктами) споживача;
4) найменування чинного електропостачальника;
5) інші дані, передбачені заявою-приєднанням до договору про постачання
електричної енергії споживачу відповідно до цих Правил (якщо споживач обрав
визначену комерційну пропозицію нового електропостачальника), інші документи, які
можуть бути потрібні відповідно до обраної комерційної пропозиції;
6) згоду на обробку персональних даних та використання їх для отримання
інформації щодо споживача від адміністратора комерційного обліку.

Зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом
періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри
змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з
дня вказаного повідомлення. Днем повідомлення споживачем про намір змінити
електропостачальника вважається дата зафіксованого звернення споживача до нового
електропостачальника щодо наміру укласти з ним договір про постачання електричної енергії
споживачу. Якщо споживач має чинний договір про постачання електричної енергії споживачу з
фіксованим терміном (строком) дії, з метою уникнення штрафних санкцій за дострокове розірвання
договору з боку попереднього електропостачальника споживач повинен повідомити нового
електропостачальника про намір укласти з ним договір про постачання електричної енергії
споживачу за 21 календарний день до дати закінчення терміну (строку) дії чинного договору.

Новий електропостачальник на запит споживача повинен повідомляти його про етапи
виконання процедури зміни електропостачальника. Датою зміни електропостачальника вважається
дата зміни записів у реєстрах груп споживачів електропостачальників.

ПРАВА СПОЖИВАЧІВ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ

Згідно Закону України «Про ринок електричної енергії» споживач має право:

1) купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку, за умови укладення ним договору про врегулювання небалансів та договору про надання послуг з передачі електричної енергії з оператором системи передачі, а у разі приєднання до системи розподілу – договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу, або купувати електричну енергію на роздрібному ринку у електропостачальників, або у виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії на об’єктах розподіленої генерації, за правилами роздрібного ринку;

2) змінювати електропостачальника на умовах, визначених цим Законом та правилами роздрібного ринку;

3) отримувати електричну енергію належної якості згідно з умовами договору та стандартами якості електричної енергії;

4) на компенсацію, що застосовується у разі недотримання показників якості послуг електропостачання;

5) на відшкодування збитків, завданих внаслідок невиконання його контрагентами умов договорів, укладених на ринку електричної енергії;

6) на недискримінаційний доступ до системи передачі, систем розподілу на підставі договорів з оператором системи передачі, оператором системи розподілу відповідно до вимог кодексу системи передачі, кодексу систем розподілу;

7) на доступ до інформації щодо діяльності на ринку електричної енергії у порядку та обсягах, визначених правилами ринку та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;

8) подавати відповідному електропостачальнику, оператору системи розподілу звернення, скарги та претензії, зокрема щодо якості електропостачання, щодо надання послуг з постачання електричної енергії та отримувати в установленому законодавством порядку вмотивовані відповіді або повідомлення про заходи щодо усунення електропостачальником причин скарги;

9) подавати Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг скарги відповідно до порядку розгляду скарг та вирішення спорів;

10) отримувати від відповідного електропостачальника інформацію, передбачену законодавством та умовами договору постачання електричної енергії споживачу;

11) отримувати від відповідного електропостачальника повідомлення про його наміри внести зміни до будь-яких умов договору постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до внесення та у разі незгоди із запропонованими змінами розірвати договір з електропостачальником у визначеному договором порядку;

12) інші права відповідно до законодавства та укладених договорів. Побутові споживачі та малі непобутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг відповідно до цього Закону. Побутовий споживач має право на встановлення у своєму приватному домогосподарстві генеруючої установки, призначеної для виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання та/або енергії вітру, величина встановленої потужності якої не перевищує 30 кВт, але не більше потужності, дозволеної до споживання за договором про приєднання. Виробництво електричної енергії з енергії сонячного випромінювання та/або енергії вітру приватними домогосподарствами здійснюється без відповідної ліцензії. Порядок продажу та обліку такої електроенергії, а також розрахунків за неї затверджується Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Згідно Правил роздрібного ринку електричної енергії споживач має право:

1) на приєднання власних електроустановок до мереж оператора системи або іншого власника електромереж у порядку, передбаченому Кодексом систем розподілу або Кодексом системи передачі;

2) на вибір електропостачальника;

3) на вибір комерційних пропозицій з різними тарифними планами;

4) одночасно мати більше одного укладеного договору про постачання електричної енергії споживачу за умови дотримання цих Правил та Кодексу комерційного обліку. При цьому договір про постачання електричної енергії споживачу укладається між електропостачальником та споживачем та передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником;

5) купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами за Правилами ринку та на організованих сегментах ринку за умови укладення ним договору про врегулювання небалансів та договору про надання послуг з передачі електричної енергії з оператором системи передачі, а у разі приєднання до системи розподілу – додатково договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу; або купувати електричну енергію на роздрібному ринку в електропостачальників або у виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії на об’єктах розподіленої генерації, за цими Правилами;

6) отримувати якісні послуги з розподілу (передачі), постачання та комерційного обліку електричної енергії;

7) змінювати електропостачальника на умовах, визначених Законом України «Про ринок електричної енергії» та цими Правилами;

8) отримувати електричну енергію належної якості згідно з умовами договору та стандартами якості електричної енергії;

9) отримувати інформацію щодо якості електричної енергії, тарифів (цін), порядку оплати, умов та режимів її розподілу та споживання;

10) на компенсацію, що застосовується у разі недотримання показників якості послуг електропостачання;

11) на відшкодування збитків відповідно до умов договору та законодавства України, що застосовується у разі недотримання показників якості послуг електропостачання та якості електричної енергії;

12) на звернення до електропостачальника з питання змін договірних умов у порядку, передбаченому цими Правилами;

13) на доступ до встановлених поза межами об’єкта споживача розрахункових засобів вимірювання та інформації, яка зберігається в первинній базі даних електронних багатофункціональних розрахункових засобів вимірювання;

14) на отримання від оператора системи відшкодування в межах обґрунтованих витрат на утримання технологічних електричних мереж, які спільно зі споживачем використовуються оператором системи;

15) отримувати від відповідного електропостачальника інформацію, передбачену законодавством та умовами договору про постачання електричної енергії споживачу;

16) отримувати від відповідного електропостачальника повідомлення про його наміри внести зміни до будь-яких умов договору про постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до внесення цих змін та у разі незгоди із запропонованими змінами розірвати договір з електропостачальником без оплати передбачених договором штрафних санкцій за його дострокове припинення;

17) на передачу функцій експлуатації своїх електроустановок на підставі окремого договору іншій організації, яка має право на здійснення такої діяльності;

18) на повернення від оператора системи розподілу, який розподіляє електричну енергію субспоживачу, коштів за розподіл необлікованої засобами вимірювальної техніки субспоживача електричної енергії, а від субспоживача – вартості цієї електричної енергії;

19) на доступ до інформації щодо діяльності на ринку електричної енергії у порядку та обсягах, визначених Правилами ринку та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;

20) на відшкодування збитків, які виникли через дії чи бездіяльність субспоживача, електропостачальника, власника мереж, оператора малої системи розподілу, оператора системи, постачальника послуг комерційного обліку.

21) встановлення у своєму приватному домогосподарстві генеруючої установки, призначеної для виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання та/або енергії вітру, величина встановленої потужності якої не перевищує 30 кВт, але не більше потужності, дозволеної до споживання та зазначеної у договорі (договорах) зі споживачем, та на виробництво електричної енергії з такої установки без відповідної ліцензії;

22) продаж постачальнику універсальних послуг електричної енергії, що вироблена генеруючою установкою приватного домогосподарства, величина встановленої потужності якої не перевищує 30 кВт, за «зеленим» тарифом в обсязі, що перевищує місячне споживання електричної енергії такими приватними домогосподарствами. Непобутовий споживач, крім вищезазначених прав, має право на організацію додаткових площадок вимірювання за однією адресою згідно з узгодженими з відповідним оператором системи проектними рішеннями. При цьому проектом має бути виключена можливість приєднання до електричних мереж на додаткових (окремих) площадках вимірювання електроустановок або струмоприймачів, не передбачених проектом. Побутові споживачі та малі непобутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії».